|
|
|
Souvislosti mezi násilím páchaným na lidech a zvířatech
Otřesný případ upálené kočky, který se stal před dvěma týdny na Slovensku, nás přiměl oprášit starší překlad staršího textu AHA, Americké dobročinné asociace.
Americká dobročinná asociace (AHA) operuje s pojmem Link (Spojitost), když vysvětluje, že týrání zvířat a násilí páchané na lidech spolu souvisejí. Tato skutečnost je doložena empirickým výzkumem a dramatickými příběhy, které se opravdu staly.
... dítě, které se naučí chovat se agresivně k živým bytostem, bude s větší pravděpodobností znásilňovat, zneužívat a zabíjet jiné lidi, až bude dospělé (Kellert a Felthous, 1985).
V 88 % rodin (dle údajů Oddělení služeb pro rodinu a mladistvé z New Jersey), ve kterých došlo k tělesnému týrání, byla týrána také zvířata. Asi ve dvou třetinách případů použili rodiče násilí vůči zvířeti a zabili je nebo zranili, aby přiměli k poslušnosti své dítě (Deviney, Dickert a Lockwood, 1983).
Studie 28 usvědčených pachatelů vražd ukázala, že výskyt krutostí ke zvířatům činil 36 % v dětství a 46 % v pubertě (Ressler, Burgess a Douglas, 1988).
Hellman a Blackman zaznamenali častou spojitost mezi zločineckým násilím v dospělosti a trojicí symptomů: nadměrným nočním pomočováním, zakládáním požárů a týráním zvířat během dětství. U takového typu zločinců dochází k týrání zvířat tak často, že i profily masových vrahů, které pořizuje FBI, zahrnují popisy surového zacházení se zvířaty.
Dvanáctiletý Eric Smith uškrtil sousedovu kočku zahradní stříkací hadicí, což bylo kvalifikováno jako uličnický kousek a na celou záležitost se rychle zapomnělo. O rok později zavraždil čtyřletého Derricka Robieho (Denver Post, Associated Press, 15.8.1993).
Jeffrey Dahmer probodával jako dítě žáby a kočky a jednomu psovi usekl hlavu. Jako dospělý zabil a rozsekal na kusy nejméně 17 lidí (mužů a chlapců).
Brenda Spencerová týrala jako malé děvče kočky a psy tím, že jim zapalovala ocasy. V dospělosti vypálila 40 výstřelů na skupinu školáků v San Diegu, přičemž zranila 8 dětí a 2 dospělé, kteří následně zemřeli.
David Berkowitz v mládí zabil množství zvířat, která patřila jeho sousedům. Když vyrostl, stal se z něho známý vrah z New York City známý jako Samův syn ("Son of Sam"). Zabil šest lidí a zranil několik dalších.
Když porota osvobodila od trestu smrti usvědčeného pedofila a vraha 7leté holčičky Jesseho K. Timmedequase, jehož zločiny daly podnět k Meganově zákonu, argumentovali právníci tím, že Timmendequas údajně trpěl po léta během svého dětství, kdy byl fyzicky a sexuálně týrán a zneužíván. V té době před ním mučili domácí zvířata, aby mlčel (New York Times, 11.6.1997).
Každý rok se ve Spojených státech prokáže více než 1 milion případů, kdy jsou děti obětmi zanedbané péče. Zrovna tak padnou za oběť zlomyslné krutosti a jiným formám násilí tisíce domácích zvířat, často během stejného rodinného konfliktu.
Upraveno a zestručněno, původní text k dispozici
zde (anglicky).
Související odkazy:
přidat do oblíbených | poslat e-mailem | vytisknout | sdílet |
přidej komentář
| vypiš komentáře
Komentáře:
Je české (2007-03-14 09:45:50, Lucie) Odpovědět
rčení, které každý zná, že kdo nemá rád zvířata, nemá rád lidi. Stručně a výstižně shrnuje vědecké bádání a jednou větou říká vše.
Přesně tak! (2007-03-14 11:09:08, Tereza) Odpovědět
Osobně se lidí, kteří nemají rádi zvířata, straním, připadají mi narušení - což tato studie přímo dokazuje.
I Cesi maji sve... (2007-04-06 13:41:52, Inuska) Odpovědět
Abychom uvedli priklad z domaciho dvorku - nejznamejsi cesky maosvy vrah - "spartakiadni vrah" Straka, ktery v sestnacti letech chladnokrevne znasilnil, okradl a uskrtil nekolik zen, obdivoval u strycka akvarium, strycek mu nekolik peknych rybicek venoval, osmilety Straka je rozsekal nozem jako cibuli. (zdroj J. Klima - Brutalita, 1990).
lidi vs. zvířata (2007-03-14 12:16:57, Ivana) Odpovědět
Myslím, že bude přibývat lidí, co budou mít rádi zvířata, ale nebudou mít rádi lidi. Zvířata nejsou zdaleka tak zákeřná a nikomu neubližují pro zábavu! Napadá mě citát "Čím víc poznávám lidi, tím víc miluju zvířata." Asi na tom něco bude...
Je to tak, (2007-03-14 12:30:36, fidas) Odpovědět
čím víc poznávám zvířata, začínám se až stydět, že jsem člověkem ...
lidi vs.zvířata (2007-03-16 00:26:33, Laura) Odpovědět
Ten citát je naprosto výstižný,ale nevím,zda bude přibývat lidí,kteří mají rádi zvířata.Případ ubohé kočičky sice zvihnul pozornost společnosti,ale běžně jsou likvidována zvířata možná ne tak brutálně,ale přesto nelidsky,a jsou zcela bezbranná a bezmocná proti nám - lidem.Zacházíme s nimi nesmírně krutě a přitom ony cítí strach a bolest stejně jako my.
A to,že člověk bere životní prostor zvířatům v přírodě je naše další bezohlednost.A společnost to všechno akceptuje,jakoby to byl nějaký pokrok.
Kolikrát si říkám,jak je možné,že člověk si přivlastnil titul pán tvorstva. Nezaslouží si ho.
Zvířata mají lepší vlastnosti,než my.
Dá se s tím něco dělat?
Trefne... (2007-04-06 15:18:08, Tom Lády, Brno) Odpovědět
take pozoruji pocatky tohoto symptomu sam na sobe. :-/ Misantropie ze vzteku kvuli tomu jaci lide jsou narusta, stejne jako naopak zalibeni ve zviratech (a v kockach zejmena) prave proto, ze takovi nejsou...
Souhlasím (2007-03-14 13:17:16, Dana) Odpovědět
Souhlasím se všemi do teď uvedenými komentáři.
Nové? zprávy ... (2007-03-15 14:49:43, Jitka Š.) Odpovědět
Už jsem tento text umístila i pod původní článek, ale tady je to více na očích.
Řěšíme tu hrůzu s milovníky kočiček na naší drbárně na Dámě, tak jsem se dozvěděla od jedné paní ze Slovenska toto:
Súrodenci obvinení za týranie mačky
BRATISLAVA/STROPKOV 14. marca (SITA) - Dvaja súrodenci zo Stropkova čelia obvineniam z týrania mačky. Incident sa odohral ešte vlani v septembri na miestnom futbalovom ihrisku. Šestnásťročný Michal a o rok mladší Ján priviazali reťazou mačku k tyči, starší ju polial benzínom a zviera zapálil, mladší nechutné divadlo nahrával na mobil. Ako agentúru SITA informovala prešovská policajná hovorkyňa Magdaléna Fečová, mačku nechali chvíľu horieť, následne ju vyslobodili, zasypali pieskom a ponechali napospas osudu. Chlapcom teraz hrozí, že si za mrežami môžu posedieť 6 mesiacov až 3 roky.
Zdroj:www.sme.sk
Tak nevím, neumírala ta kočička nakonec neskutečně dlouho popálená pod haldou písku?
Upálení kočky v SR (2007-03-16 15:36:45, Nora Benešová) Odpovědět
Řekněte svůj názor na otřesný případ na Slovensku, kde se skupina mladíků bavila tím, že polili kočku hořlavinou, zapálii a natáčeli si vše na mobilní telefon a poté otřesné video uveřejnili na internetu. Přidejte svůj hlas na petici a pomozte zvíšit trest viníkům... Petice na http://vyzva.cats.sk/ (video jen pro silné nervy!!! http://www.markiza.sk/tv_archiv/?19383d=26.02.2007&19383m=d&19383p=TNOVINY&19383v=13931) http://vyzva.cats.sk/
odpoved (2007-03-16 20:42:51, Willert Sonja) Odpovědět
Dobry den,chtela bych pridat svuj pridavek k tematu,upaleni kocky.Divim se,ze ochrana zvirat s timto otresnym pripadem neco neudelala.V nemecku ka, jsem se provdala trestaji toto odnetim svobody a to uznavam za valmi dobre.Proc ani v Cechach ani na Slovensku takovy zakon neni?Takove to lidi by meli upalovat,jako ve staroveku,kdyz se ti mladi jako ve staroveku chovali.Dekuji a preji vsem v Cechach krasny vecer.
Neni pravdou (2007-03-20 07:06:37, Tibor) Odpovědět
,že neboli podniknuté žiadne kroky.Jednak riaditeľka uvedenej školy podala podnet na okresnú prokuratúru a Políciu ,ďaľší podnet práve vzišiel zo strany Greenpeace SK a Slobody Zvierat.
video (2007-04-01 23:20:02, Iris) Odpovědět
podívala jsem se na video a můžu říct jen jedno - pokud bych byla něčeho takového svědkem, neváhala bych ty dvě zrůdy na místě zabít - pokud bych to fyzicky zvládla. Asi by mi v tom afektu bylo jedno, že by mě pak zavřeli.
Môj názor (2007-03-20 07:01:57, Tibor .Mačky SoS.) Odpovědět
na danú tému je rovnako jednoznačný ,no napriek tomu rovnako chcem upozorniť na realitu ,ktorá je bežná .
Som člen Slovenského združenia SoS Mačky/kočky/ a mám ku zvieratám dobrý vzťah,ako na záhradke,tak aj doma mám kočky.
Mám tieto zvierata rád starám sa o nich ,rovnako ako aj celá moja rodina.
Jednak chcem upozorniť na extrem v oblasti starostlivosťi a chovu zvierat.V tejto diskusi je postreh ,že ten čo nemá rad zviera ,nemá rád ľudí.
Z uvedených prípadov týchto zločincov ,je to zrejme.
Ale opakom je extrém ,ak ľudia majú psa ,alebo kočku a popritom ignorujú ľudí.
Ignorujú v zmysle,že okolo nás sú ľudia s existenčnou potrebou prežiť ,ale práve ľudia čo sa chvália ,že majú v obľube zvieratka nemajú zas ochotu ,pomáhať ľudom.
Osobne tento rozdiel považujem za zlý ,lebo domnievam sa ,že ak pomáham zvieratám ,tak rovnaký postoj mám mať i ku ľudom v núdzi.
Takže ak milujem zvieratá a nemám v sebe solidaritu s s človekom v núdzi ,tak je to špatné.
Hľadajme teda zdravý Kompromis v láske ku zvieratám i ku ľudom.
Lebo na jednej strane sme ochotný zachraňovať zvieratá /kočky ,psy/ v útulkoch a depozitoch,no na druhej strane nevieme dať drobný príspevok predajcovi Nota Bene /plátok o bezdomovectve/ a tržba z predaja tohto magazínu je jediným príjmom tohto človeka.Nuž trošku divné a osobne mi to vadí.
Hľadajme súlad pocitov ku človeku i zvieratám.
Asi máte pravdu. (2007-03-20 09:10:48, Dita) Odpovědět
Přiznám se, že mluvíte o mně. Já jsem ten případ, co peníze posílá jen na zvířata. Zdá se mi, že různých institucí na pomoc lidem je více a mají větší podporu médií, ale zvířatům přispívá jen úzký okruh lidí a většinou zvířata pomoc potřebují kvůli tomu, že jim právě nějaký člověk ublížil. Neříkám, že občas nepošlu dárcovskou DMS, ale spíše pošlu pár korunek na zbídačené kočky. Já ten kompromis zatím nenašla. Možná
časem svůj postoj přehodnotím, zatím nevím.
Souhlasím s Ditou, (2007-03-20 09:53:12, JanaR) Odpovědět
pomoc veřejnosti je opravdu převážně směřována k lidem, ať dospělým či dětem. Sama si od "svého" prodejce(bezdomovce)kupuji Nový prostor, posílám na Unicef nebo pošlu DMS, ale taky já i moje sestra přispíváme na zvířata více, právě proto, že je tam velký deficit ze strany úřadů státních i obecních. V podvědomí veřejnosti je stále člověk více, i když je jen stejnou součástí přírody na Zemi spolu s celou faunou i flórou.
Z tohoto důvodu jsme svědky vyvyšování se člověka nad ostatní. Proto je tu špatná nebo žádná péče o zvířata, i hospodářská. Stromy se kácejí bez rozmyslu a tak by se dalo pokračovat. Není divu, když se někomu a nemusí to být jen emocionálně vychýlený člověk, nechce uznávat lidi jako jediný druh hodný ochrany a péče. V dnešním světě je vše opravdu moc složité a proto pomáhejme slabším a ubližovaným vždy a všude. Zasazujme se o co nejpřísnější potrestání pachatelů, kteří ublíží dítěti, starším lidem a zvířeti, neboť tito se sami nedokážou ubránit. Hezký den všem, co nejsou lhostejní. Ať jsou šťastné všechny bytosti.
Zvířátka (2007-03-20 10:07:34, Dagmar) Odpovědět
Já také souhlasím s Ditou a jsem také ten "případ", který peníze dává většinou jen na zvířátka. Mám pro to dosti pádné důvody. Za prvé, že zvířata si svojí nouzi nepřivodí nikdy sama, ale je za ní vždy odpovědný člověk. Za druhé peníze z našich daní jdou převážně na "lidi". Bohužel i na ty nezodpovědné!Kdybychom nemuseli živit kriminálníky a darmošlapy, zbylo by jistě peněz dosti na řádný sociální program, na školství a zdravotnictví.
Prispevky na lidi (2007-03-20 10:06:25, Lucie B.) Odpovědět
Dito, já jsem na tom stejně. Z principu dávám jen na zvířata. Dokážu odmítnout příspěvky na všechny ty žluté pastelky, červené měsíčky a zelené nosy. Jednak si říkám, že platím daně (a poctivě já blbec) a na ty nemocné, týrané, opuštěné děti, nevidomé, slepé, hluché, s rakovinou čehokoli by měl platit stát a nerozdávat peníze tunelářům a korupčníkům. Další můj důvod je, že všichni lidé i malé děti (až na úplné extrémy) jsou státem registrovaní a stát by o nich všech měl vědět. O toulavé kočce neví ani člověk, po jehož zahradě, pod jehož panelákovým oknem se ta nemocná a hladová kočka plíží. O té vědí jen takoví blázni jako jsou tady. Toto jsou mé důvody a za těmi si stojím.
plný souhlas (2007-03-20 11:09:44, káča) Odpovědět
..S Vámi, Lucko.I ten poslední bezdomovec, když potřebuje pomoc, tak mu není neměla by být)odmítnuta, ovšem STÁTEM!!!
správně! (2007-04-01 23:02:15, Iris) Odpovědět
úplně mi mluvíte z duše, připojuji se ke společnosti "bezcitných" lidí, kteří přispívají výhradně na pomoc zvířatům a nestydí se za to, péče státu o opuštěná a týraná zvířata je tak ubohá a směšná, bez podobných nadšenců, jako jste tady na serveru by jich velké množství nepřežilo. Mám ráda všechna zvířata, lidi opravdu jen některé. V ZOO v Praze v pavilonu šelem mají okénko a nad ním nápis : zde je nejkrutější šelma této planety - když se tam člověk podívá, uvidí....zrcadlo.
smutné (2008-02-06 06:46:05, www) Odpovědět
http://diskuze.libimseti.cz/nasel-sem-na-netu-tohle-205515/
Vztah lidi vs. zvirata (2007-03-20 10:15:14, MilanD.) Odpovědět
Verte mi, kdybych si mel vybrat mezi topicim se clovekem a kockou, nevahal bych ani chvili a zachranil tu kocku. Je desna spousta lidi, co zbytecne dychaji vzduch na teto planete. Cim min jich bude, tim lip..
Často se setkávám (2007-03-20 10:24:55, Dana Jav.) Odpovědět
s dotazem, že když dávám peníze na kočky, proč raději nedávám peníze na děti - nemocné, v dětských domovech apod. Že je to smysluplnější a tak. Zpravidla nemám sílu se ptát, kolik ten dotazující člověk konkrétně sám dal na děti. Vadí mi, když v televizi, pokud je třeba nějaká zvířata vybít v důsledku epidemie (nemoci šílených krav, ptačí chřipky..), nějaké stromy porazit v důsledku kalamity apod. se vždy hovoří o "ušlých" ziscích. Nehovoří se o smrti zvířat, poražených stromech, vždy se tyto informace přepočtou na ušlé peníze, "kubíky" zničeného dřeva apod. A přitom jsou počty takto usmrcených zvířat tak strašně vysoké, a neslyším nikdy ani slovo lítosti, smutku nad mrtvými zvířecími životy. Jakoby člověk s nimi neměl soucit. Takže také dávám peníze na kočky, málo na lidi. Ten důvod je ten, že nemám mnoho peněz nazbyt a když již dávám na kočky, nezbývá mi příliž na lidi.
Děti v dětských domovech,lidi postižené atd. (2007-03-20 11:27:13, jana) Odpovědět
by měl řešit hlavně stát-místo
toho si "mocní lidé této země"kupují nákladné hračky typu stíhaček grippen a jiné.
Pak se musí lidé skládat na to,aby dětem v dětském domově nespadla střecha na hlavu,protože úředníci znají jedinou větu "stát je zadlužen" a na nic nejsou peníze!Co se týká zvířat:v ČR
by měla být vybudována siť kvalitních útluků,tak aby i ta zvířata měla nějakou šanci
přežít.Tím nechci říci,že každá venkovní kočka patří do
útulku,můžou za určitých podmínek/kastrace,potravinový sponzoring,"neagresivní"lidi okolí /vcelku v klidu žít vedle nás.
Bohužel,situace v našem "absurdistánu" je taková,že (2007-03-20 11:38:09, jana) Odpovědět
ať zvolíte jakokoliv politickou stranu či uskupení,tak cestu jak si odčerpat peníze z našich daní na "svá konta" vždy najdou,jenom provize z armádních zakázek dělá běžně
až 30%!!!Stačí se podívat na "uslintaného pana exministra Kavana v TV".To byl přece hnus!Tyhle Kavany a jiné přece žádní nemocnílidé či zvířata nezajímají.Možná jenom před volbami nám přispějou na gulášek!
Ano souhlasím s Vámi, (2007-03-20 14:36:12, Irena) Odpovědět
stát se má postarat o děti v dětských domovech a vždyť většina těchto dětí má i rodiče. Tak ať stát vymáhá na těchto lidech tak potřebné peníze. Někdy si připadám divná, ale já mám raději zvířata než lidi (některé lidi)a těm se snažím pomáhat.
MackySOS (2007-03-20 17:40:27, Andrea Oczvirkova) Odpovědět
Chcem len upresnit, pan Tibor sa vyjadruje sam za seba. Za OZ MackySOS sa mozu vyjadrovat len clenovia jeho predsednictva a to su: Kamil Krnac, Maria Jelinkova, Petra Malarova, Erika Koklesova, Zuzka Gabajova a Olga Beckerova.
Chápu, koneckonců (2010-07-20 11:00:03, Nadikhindo) Odpovědět
člověk je taky zvíře a nic než zvíře .-) Vopička:-)
NA druhou stranu dávám přednost pomoci zvířatům a lidem pomáhám až tehdy, když mi zbyde od zvířat. Ne proto, že bych si myslela, že si zvířata zaslouží lepší život než lidi (šťastny nechť jsou všechny bytosti), ale proto, že mají ještě méně pozornosti, než lidé v nouzi. Kéž bych mohla rozdělovat dílem rovným...
Zvířata jsou potřebnější (2010-07-20 16:36:52, DaniG.) Odpovědět
Ano, že pomáhám předsnotně zvířatům a ne lidem, to přiznávám a výčitky z toho nemám. Já totiž nikde nevidím lidi, kteří by na tom byli tak zle jako kočky nebo psi. Pokud by člověk nejel třeba do Afriky, ale pomoc na takovou dálku je taky vachrlatá. Já vidím a cítím, že koťata, která tu mám by byla mrtvá, kdybych si je nevzala, v Paze, na ulici. Až v Praze na ulici budou k nalezení stejně zanedbané hladové a nemocné děti, budu mezi prvními, kdo se jich bude ujímat. Jenže to se neděje a i velká část bezdomovců spí pod mostem z vlastní volby, i když možnosti pro ně existují.
láska k lidem? (2007-03-21 11:39:47, EvaP.) Odpovědět
mám ráda svou rodinu, přátele, hodně dalších lidí toleruji, ale taky hodně lidí ráda nemám. Ale kočky, potažmo zvířata jako taková, mám ráda všechna. Je to divné? Možná.... Ano, také pošlu sem tam DMS, obšas přispěji na děti atp., ale časopisy nekupuji. A vůbec ani netuším, přišly-li peníze tam, kam měly... Opravdu, i ten poslední člověk si o pomoc dokáže říct. Zvíře ne. Jen trpně čeká, slituje-li se nad ním někdo. Teď v sobotu byla nalezena kočička, volající ji telefonem popsala jako sraženou autem, zmítající se. Veliký kulový, sražená autem. Ležela před panelákem na sídlišti, zmítala se, nemohla se postavit, jen vrčela a sekala předními packami. Proč? Byla natolik hubená (1,70 kg), jen kost a kůže, žádný sval, že nejen nemohla chodit, ale pořádně ani udržet hlavu. Kolik ne desítek, ale stovek lidí kolem ní muselo projít???
Fakt, zvířata u mě vedou, ať si myslí kdo chce co chce.
kočička... (2007-03-21 20:00:06, káča) Odpovědět
Evi, můžu vědět, jak to s kočočkou od činžáku dopadlo? Díky ze odpověď, Káča
Kočička od paneláku (2007-03-22 16:02:53, Irena R.) Odpovědět
To je krásné, držím palce, nedávno jsem také "chytila" (tedy vlezl do přepravky skoro sám) malého asi ročního mourka. Potuloval se u paneláku a přespával pod auty, takže bylo jasné, že se tam netoulá jen po nocích a nehledá kočky, spíš byl vyhozen z bytu. Jednou ho skoro přejelo auto, nosila jsem mu tam jídlo, takže se osmělil a už čekal, takže se nakonec dal chytit. Teď je u ségry a dává se dohromady, jen je pořád hubený, tak ho dala testovat na FIP, dopadlo to dobře, snad mu budeme moci hledat domov :-)
PS: s pomocí potřebným to mám asi tak jako většina z vás - přednost mají kočky a zvířata, taky si říkám, že lidem se více pomáhá a mohou si o to říct, zvířátka jsou bohužel všeobecně opomíjená :-(((
kočička od činžáku (2007-03-21 20:33:52, EvaP.) Odpovědět
Odpovídám na Váš dotaz, o kočičku Elišku se stará moje kamarádka, která má obrovské srdíčko. První dny jí musela po troškách dávat stříkačkou každé 2 hodiny rehydratační a rekonvalescenční roztok. Teď už Eliška baští sama, jen nechce pít vodu. Když tekutinu, tak trochu vývaru, takže je stále ještě zavodňována. Ráno vždycky jedou na injekci antibiotik, včera Eliška poprvé kakala - a naštěstí normálně.Už se postaví na nožky, ale stále ještě ujde jen kousek a jako opilá. Bude to trvat, než svalečky dorostou. Ale moc doufáme, že všechno zvládne. Je strašně moc a moc hodná, velice ráda se nechává hladit. To víte, vlastně je teprve středa a nikdy se neví, co se přihodí. Její tělíčko může zkosit první bacil :( Je to krásná černá holčička, a její pohled bych přála vidět každému kočkomilovi. Je v něm tolik oddanosti....
Velké díky (2007-03-21 22:15:25, Dagmar) Odpovědět
za ní!!!!!
díky... (2007-03-22 07:27:00, káča) Odpovědět
za zprávičku mnohokrát, Káča
Moc dekuji (2007-03-22 11:05:55, MilanD) Odpovědět
a drzime kocicce vsechny palce a tapky. Ach jo, ani nedokazu popsat jak moc Vam za zachranu kocicky dekuji. Jste uzasna. Hlavne za zachranu kamaradky dekuji mych 7 kozisku.
Díky moc za kočičku (2007-03-22 11:22:41, JanaA) Odpovědět
od paneláku. Taková zpráva po tom, co si ta kočička musela prožít, potěší.
Eliška (2007-03-22 11:49:13, EvaP.) Odpovědět
Děkuji Vám za účast a povzbudivá slova. Mám dobrou zprávu, Eliška měla ráno prý 2,0 kg!!!! A taky už se u veta ošívala :) Zítra se s ní budu mazlit, beru si dovču a jedu za ní a její ošetřovatelkou Janou.
Hajzlové (2007-06-17 20:15:21, hossova) Odpovědět
Nenávidím lidi, kteří ubližují zvířatům. Těm nebohým tvorečkům, kteří se nemají jak ubránit. Veškeré zlo, které na světě vládne, pochází jen a jen od lidí.
Barevná legenda komentářů:
maximálně 2 dny staré, maximálně týden staré a starší;aktuálně vybraný komentář
|
^ zpět k článku
|
|
 |
| Drápkem |
| Mezinárodní výstavakoček Star Cats 2012 |
O víkendu 19.-20. května 2012 proběhnou v hotelu Olympik-Tristar (Praha 8, U Sluncové 14) dvě jednodenní výstavy všech plemen, se speciální soutěží pro
burmily v sobotu a mainské mývalí kočky v neděli. Na akci, kterou pořádá ČSCH, ZO Star Cats, bude též mabídka kočiček k osvojení (OS Podbrdsko), prodej krmiv a
chovatelských potřeb. Pro veřejnost jsou výstavy otevřeny mezi 10. a 17. hodinou, vstupné činí 70 a proti 30 Kč.
Lena Venclíková (14.5.2012) |
| Vzkaz pro Lukáše Bareše, výherce 4. místa v anketě na umísťovací výstavě |
| Prosíme pana Lukáše Bareše, výherce 4. místa ... více |
| Muži na ulici chytili kočku, nejdříve ji škrtili a pak ji ubili boxerem |
| Jako smyslů zbavená si počínala ve Veverské B... více |
|
|
 |
| Nově v inzerci |
|
|
|
|
|
| Nové články |
|
|
|
 |
| Četli jste? |
|
|
 |
| Facebook |
|
 |
| Vyhledávání |
|
|
 |
| |
|
|
|